Fruktfrukost

Det blev det här till frukost/lunch..

banan,physalis och grapefrukt

och ja kan säga att Ja,jag hade helt rätt.. grapefrukt är jätte äckligt :P
usch jag har inte änns fått i mig hälften,mår nästan ialla av den :P
så bort med den! : P
Men jag har en rolig bok som heter Mat för hälsan och där står det om
olika nyttiga livsmedel..

Grapefrukt; denna citrusfrukt kan hjälpa dig till en sund viktnedgång
genom att ge ämnesomsättningen en sjuts.
En grapefrukt direkt på morgonen kan hjälpa mot förstoppning och
äter man den strax före måltid så stimuleras smaklökarna.
Grapefrukten är användbar vid viktnedgång,få kalorier,lågt GI och stimulerande
effekt på ämnesomsättningen som hjälper kroppen att bränna fett.
Näringsämnen i grapefrukten;B3,B5,C och E vitamin,betakaroten,biotin,folsyra,
kalcium,jod,järn,magnesium,fosfor,kalium,fibrer och kolhydrater.

Banan; Med sina lättsmälta kolhydrater och sitt låga fettinnehåll ger
bananer ett både omedlbart och långvarigt energitillskott.
Det är en av dom bästa källorna till kalium och skyddar därför mot
hög blodtryck. Banan innehller också Tryptofan,som omvandlas till serotonin,
som är ett ämne i hjärnan som förbättra humöret och verkar avslappnande.
Näringsämnen i banan;B2, och C vitamin,betakroten,folsyra,kalcium,koppar,
jod,järn,magnesium,mangan,fosfor,kalium,selen,zink,fibrer och kolhydrater.


Physalis fanns inte med :p.

Nu ska jag torka håret och sen ska embla äta och gå ut på prommis.






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR