Flight 447

Det här är inge bra för en sån som mig,
som redan är så fruktansvärt flygrädd.
Flight 447 lyfte som beräknat på söndagnatten från Rio,
det skulle till Frankrike men knappt 4 timmar efter lyftet
så rapporterar piloten att dom åker in i turbulens och sen
är planet borta från radarn.
Dom säger att olyckan måste ha gått väldigt snabbt eftersom
dom inte hann skicka något nödrop eller inte hann tala om att
dom hade problem. Samtidigt så får dom uppgifter om dom sista
skickade smsn från planet där det stog "jag är rädd" och "jag älskar dig",
vilket verkar tyda på att de måsta ha varit en hemsk upplevelse
och kanske inte gått så fort?
Nu spekuleras de om att planet har exploderat i luften,
blivit träffat av blixten (vilket inte brukar göra någon större skada alls),
och även att piloterna har försökt att vända
tillbaks mot brasilien men inte lyckats.
Och nu har dom hittat vrakdelar,flygstolar och en flytväst
som dom inte vet om de tillhör flight 447,
även flygplans bränsle har hittats ute i atlanten.

Det måste vara så hemskt för anhöriga som inte vet vad som har hänt deras nära
och kära,om dom är i liv eller inte,vilket dom nog inte är i det här fallet,
tanken på att dom måste ha varit så rädda,det är så hemskt.

Flygplans olyckor händer ju inte jätte ofta men när de väl händer
så äre så många liv det handlar om så det får en att nästan
tänka att man aldrig ska flyga igen.
Jag kommer flyga igen,finns ju inte mycke som slår en semester utomlands
men jag kommer nog aldrig vara lugn på ett flygplan.
nej,när jag sitter i ett flygplan då kan jag lova er,
då är jag inte kaxig.

Nu väntar vi och ser om dom hittar dom svarta lådorna
som kan vara det ända som kan tala om vad som hände
på flight 447.


228 ombord på planet som var av denna typ,3 av dom var svenskar.

all info kommer från Aftonbladet.se


Mumsan

Lilla hjärtat, så mycketkänslor..det är nog bäst att mumsan följer med nästa gång det ska åkas utomlands..!




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR