Kardemumma skorpor

De här behövs!



Och sen äre bara att sätta igång..
vispa smör och socker
( gärna med elvisp vilket jag inte hade så jag kom
på den fantastiska ideén att ställa in bunken med
smör i ugnen tills de smällt lite.. resulterade i att jag tog ut en
halft på väg att smältande bunke! Så,elvisp! )
(ägget ska i, ägget ska i, ägget ska i)
mortla kardemumma ( om ni inte är sånna som köper fördig mald!
en annan vill ju ha lite utmaning! eller så hade jag också köpt mald om
jag såg att de fanns :P )
Blanda mjöl,bakpulver,vanligsocker och salt i en skål.
Sen rör man ihop allt och då blire jätte smuligt och tort och man tänker
Vad kan jag ha gjort för fel?
Osså kollar man på köksbänken och där ligger de ett litet ensamt ägg kvar,
är man som jag och igentligen inte alls kan baka så glömmer man alltid nånting,
denna gången var det ägget (en gång gjorde jag sockerkaka och tyckte den va så segt,
då hade jag glömt mjölken). Ägget fick åka i lite senare än de egentligen skulle så ni kan
blicka tillbaks i receptet och se då när ägget ska i! Som ni ser så var de moment nummer två,
borde inte vara svårt att missa,då vet vi hur snabbt jag tappade fokus och konsentration!
Sen så lägger man ut degen på en plåt och formar den till en tjock längd,
(eller två som i mitt fall för jag har ovanligt korta ugnsplåtar?)
Och in ugn,35 minuter,ta ut dom och skär upp dom i bitar(1cm) och sen
låta dom svalna.





Färdigt!



Lycka till!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR