Potatis och purjolökssoppa

Tänkte dela med mig av hur jag gjorde soppan igår..

Några potatisar
En himla massa purjolök
Vatten
Grönsaksbuljong
Salt,peppar
(jag tyckte den var tjock och mustig utan grädde
så jag hoppade över grädden och woala,så vart de en magrare soppa ;) )

Jag skar potatisarna och löken i skivor
och fräste i smör och hällde sen på vatten,
(jag ögonmåttade hela tiden så jag kan inte säga
hur mycke det var men tills de ser bra ut :P )
och smulade i en tärning grönsaksbuljong
och lät det koka till potatisen var genomkokt.
sen hällde jag över det till mixern och mixade
tills det var en slät soppa,och sen tillbaks till
kastrullen och koka och i med salt och peppar..
Fääärdigt : )

I mixern,ser väl inte så jätte gott ut där men det vart det : )

Klart! : )





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR