Söndagkväll

Ikväll vart de som sagt trattkantrellsoppa,
den vart bra,kunde ha varit liiite tjockare,fast då blire
ju sås,så den va nog bra ändå :P
Tänkte visa hur jag gjorde den..

Massor med trattkantareller (!) : )
Scharlottenlök
Smör
Vatten + svampspad
Buljongtärning
Grädde
Salt/peppar

Fräsa svamp och lök i smöret,
slå på vatten och svampspad och lägg i
buljongtärningen och låt koka.
blanda grädde och mjöl och slå i det i soppan.
låt koka lite till och krydda med salt och pepper.
Fäärdigt : )

Fräsa svampen och lök..

slå i vatten,svampspad och buljongtärning..

I med grädden och mjölet,krydda och woala.. soppa : )

Älski ville att jag skulle lägga ut den här bilden där hans finger kom med i bild :P

Mm,med lite rostat bröd med ost och fanta,ja lite opassande men gott :P


Jaja,nog om maten nu :P
Medans vi åt så kollade vi på en ny film johan falk nånting hette den,
en sån där svensk,kriminal typ film,väldigt ovanligt med sånna här hemma hos oss.. not!
men de är ju en lite favorit kategori när de gäller filmer och serier.
Och sen vare ju vårat favvo program Ensam mamma söker,
och sen en serie på 4an,Kommisarien och havet.. haha ja,jag säger ju de.
bara sånt :P.
Aja,till hela den här film kvällen låg i och smällde i oss chips från varsin påse/rör :P.

Men nu har jag sagt det,veckan som kommer nu ska jag göra mitt bästa
för att vara så nyttig som möjligt,tror jag måste skriva upp allt jag äter för
att hålla koll,annars äter jag bara hela tiden :P så fort jag känner minsta
lilla suget så ramlar det ner nått i magen.. nejnej,skärpning nu.

Annars då? vad händer imorrn,jag måste nog på stan och uträtta ett ärende iallafall.
Men nu,får bli sängen tror jag.


mumsan

Ser nästan lika god ut som min... : )



http://www.youtube.com/watch?v=DM2177pHMT0



Cool version, eller...??




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR