Dag 1 - Presentera mig själv

 

Hanna heter jag. För 21år och 50dagar sedan föddes jag, boende på Alnön. Flyttade ganska snart med både mamma och pappa, och bror, till ett egetbyggt hus i Sörlindsjö,utanför matfors. Där bodde vi några år, jag minns inte så mycket men nog kommer jag ihåg när tomten kom,då var man tvungen att springa in på rummet och gömma nappen,för den skulle ju han ha eftersom jag var för gammal. Mina föreldrar flyttade ifrån varandra och därifrån har jag bott hos båda och flyttat ett antal gånger. Några gånger på 3 olika gator i Granloholm,sallyhill,skönsmon,balder..

Men sen var det dags för mig att flytta iväg från fågelboet. När jag kom hem från en spanienresa med Sofia och Carro så kom jag direkt in på en midsommarfest där jag träffade Fredrik. I första ögonkastet tänkte jag inte mycket på det men vi började träffas och umgås och nu 4år senare bor vi i en bostadsrätt i Korsta med våran hund Embla,som snart är 2år.

 

Jag jobbar i kassan på Ica Alnö, trivs fantastiskt bra med mina arbetskamrater och för det mesta är det ett roligt jobb. Men jag hade inte tänkt att vara kvar där föralltid och tänker mycket på vad jag vill göra, känns som att det börjar bli dags att komma på vad jag vill göra. Sätta sig i skolbänken igen känns tungt,men måste ju göras.

 

En rolig sak som jag brukar kunna säga är att "det är inte alla som hade sin pojkvän på sitt dop", jag blev nämligen inte döpt när jag var liten utan döptes innan min konfirmation när jag var 14-15år.


Om jag ska beskriva mig själv.. så är det lite svårt, men jag tycker om att skratta,försöker vara positviv,älskar disney-filmer och barnspel på tv-spel,tycker om att pyssla men blir sällan färdig och sen är jag ju såklart ett stort fan av kläder och skor!

 

Livet är inte alltid lätt, men det är en stor gåva!






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR