Tisdag - Vikarie

Hej och hå.

Idag har jag jobbat mellan 10-15.. på DAGIS!!
haha,de va jätte kul,barnen är så roliga :P.
ja,och hur kommer det sig att jag hamnade där då..
jo,igår när vi var hos älskis kusin och kollade på hokey
så frågade hans faster (alltså Dan´s mamma) mig om jag
kunde tänka mig att vikariera på förskola.
Jaa,sa jag då. jag har ju faktiskt sommarjobbat på dagis
för många herrans år sen :P. Så hon skrev upp mitt nummer
och allt och imorrse vid 9 ringde hon och frågade om jag kunde
komma och jobba :) så de var bara upp och slänga på sig kläder
och i med en macka i magen och sticka,ut på alnö ;P.

Så jag har fått varit ute och hållt lite koll på barnen tillsammans
med dom andra fröknarna och sen fick jag klä av barnen ytterkläderna
och sen har vi lekt,jag har läst sagor och spelat uno med dom :)
Jag fick även sitta ensam i köket med ett gäng barn vid lunchen och äta med dom.
Det är barn allt mellan 1,8 - 6år så det är väldigt blandat.
Skriva på lite papper innan jag gick hem klockan 15.
Det är ett extra jobb,så dom får ringa när dom är lite fröknar.
Jaja,det var roligt iallafall.

Min "dagis-outfit" ;P
(jag tänkte "va fasen ska jag ha på mig?!" men jag tänkte
dagis=barn=färgglatt.. det här var det färggladaste jag hittade imorse :P)


Och det här har jag på mig nu ikväll..


Ja,ikväll ska vi som sagt till mamma och fira att jag tog körkortet
igår. Ska äntligen få prova på Sushi ;) hoppas det är gott :P.

Ha en trevlig kväll nu!



fia

haha dagis hanna :D


Blogg: http://soffelin.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR