Tisdageftermiddag - en massa mat

Jag var ner på stan en sväng förut, köpte nya vanliga svarta leggins(av nån anledning har mina gamla redan gått sönder och blivit stora hål i :P) och nya strumpor! Alltså,bara saker jag behövde :) tittade efter en bikini som jag hade sett på Gina´s hemsida,visade sig att den var en heelt annan färg in real life :( så den vart det inte. Sen åkte jag hem och började med Kickstartsoppan,det är en vitkålsoppa! jag är ju lite lustig och äter verkligen det mesta så jag tycker ju om sån här mat :) Det här receptet kommer från ett avsnitt av Du är vad du äter och är en "fyra dagars diet", och ja,äter man bara det här i 4 dagar går man nog ner,men det blir nog lite tråkigt. Jag fick ut 4 matlådor av det här,så det blir nog bra.

Ingredienserna; Vitkål,morötter,lök och potatis. (paprikan ångrade jag mig med :P)


♥1msk olivolja
♥1 vitkålshuvud
♥2 gula lökar (jag tog en gul lök och 2 scharlotten)
♥1 liter buljong
♥2 små potatisar (jag tog en stor)
♥2 morötter (jag tog 3,1 stor och 2 mindre)
♥3msk vinäger (hoppade jag över för det glömde jag köpa :P)
♥Valfria örtkryddor + salt,peppar.

Värm upp olivoljan i en gryta och fräs löken till den blir mjuk, tillsätt vitkålen och rör om och låt både löken och vitkålen bli mjuka. Tillsätt buljong och övriga ingredienser och koka i 50min.

Sen vare dags för middag direkt efter att soppan var klar och idag testa jag nått nytt,en kyckling gryta med Kyckling,färska champinjoner och rödlök. Hittade nån god creme fraish med smak av svamp,timjan och citron typ,
blandade ner det och kokade ris till,det vart suuper gott :) tror inte jag orkar skriva ut receptet för det också,annars hittar ni det på Tasteline.se ;)


Nu blire långpromenad hem till mamsen för att kolla på DH :) Trevlig kväll!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR