Första advent

Idag är det första advent och vi har haft en jätte mysig dag, vaknade dock lite tidigt.. vid 9. Åt frukost och kolla på tv sen åkte vi ut till birsta och köpte lite julsaker och pyssel och gick runt på massa affärer och innan vi åkte hem åkte vi på maxi och storhandlade,äntligen! Sen hem och letade fram julkartongen med alla julsaker så nu har vi jul här hemma :) Sen gorde vi mat som blev en mumsig fiskgryta med ris(jag älskar fisk :) ). Sen har vi suttit och pysslat och gjort en liten tomte-famlij,hehe den blev söt även om jag blev tokig för att mössorna var svåra att göra :P
Och nu sitter vi i soffan och har kollat på finalen av ensam mamma söker och nu äre beck, så nu ska jag ta fram lite gottis, pepparkakor med ädelost, lite till det kanske.. gottgott!

En stjärna i lilla köksfönstret, ser ni små tomtarna också ;)


Jag älskar ju stjärnkuddarna så dom fick nya fodral så här i juletider,röda :)

Två söta tomtar!

Sen tog vi fram pysslet..

Älskling målade :)

Så här såg dom ut när dom var målade

Färdiga :) söta.

Den lilla tomte-familjen får stå ute i hallen


Nu ska vi titta vidare på beck, trevlig kväll! :)



fia

Söt tomtefamilj :D


Blogg: http://soffelin.blogg.se/
Dan

Dem ser ju "ingenting!" ;)




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR