Söndag

HEJ!

Nu är vi tillbaks från fjälls, eller rättare sagt.. igår kom vi hem. Vi har haft en jättemysig helg (ons-lör) i Kvarnsjö med Tingen och mikka. När vi kom fram på onsdagkväll gjorde vi mat och tog ett glas vin, kollade på film sedan gick vi och la oss. På Torsdag packade vi ryggsäkarna med fika, mackor och varm oboy och hängde kameran över axeln och for iväg till Klövsjö där vi vandrade i skogen upp till ett vattenfall, Fettjeåfallet. Det var fantastiskt vackert,både på vägen upp dit och väl där uppe också. Vi satte oss vid ett vindskydd några hundra meter nedanför fallet och fikade och när vi kände oss nöjda gick vi ner igen. Embla var såklart med :).
På Fredag åkte vi in till Klövsjö igen och gick på ett Gårdsmejeri där dom hade massa hemgjorda grejjer, sylter,marmelader och en massa ostar! Och sedan fikade på ett stenugnsbageri ute i solen, så härligt! Sedan åkte vi hem till stugan, packade ryggsäckarna med mat och handukar och åkte ner till sjön och pojkarna fiskade och vi tjejer la oss och solade och läste tidningar och drack vin :) Till middag blev det grillat nere vid sjön och på kvällskvisten åkte vi tillbaks till stugan och käkade ostbricka och drack mer vin :P. På lördag hade vi jättefint väder (hade vi iochförsig alla dagar men inte på morgonen) så vi dukade upp för frukost ute på altanen och satt där en stund innan vi drog ner till sjön igen, fiskade och solade lite men sedan började det blåsa så vi drog oss tillbaks till stugan och grillade korv, solade lite till, packade ihop, städa och åkte hemmåt.

Varning för bildregn!

Stugan

Påväg upp till Fettjeåfallet..

Embla tar vattenpaus..

Utsikten över fallet från fikaplatsen våran..

Mikka och embla tar vattenpaus..

F latar i soffan..

Kossor utanför Gårdsmejeriet på Fredag..

Och gänget utanför gårdsmejeriet.

Stenugnsbageriet där vi fikade..

Pojkarna på cafet :)

Och mikka och jag :)

Fredageftermiddag vid sjön.. fiske pågång.

Vilken tur att vi hittade plast-vinglas så vi kunde ta med ;P

Grilltime!

Kryddkorv och fisk!

Och marshmallows såklart ;)

Solen går ner och vi drar oss hemmåt stugan..

Min och mikkas frukost på lördagmorgon

Dom har ju faktiskt en hel tågstation i Kvarnsjö!

Tillbaks till sjön på lördag för lite mer sol..

Och här grillas det korv innan vi åker hem!

Det var våran lilla semester i bilder, tack för denna gång allihopa! :)

Igår när vi hade kommit hem for vi en sväng ut till F´s mamma och pappa och kom mitt i fikat eftersom hans pappa fyllde år igår! Sedan for vi till F´s kusin ingemar och hela släkten satt på altan och hade kräftskiva och partajade, slutade med några glas vin där med innan vi for hem och kollade på film och gick och la oss!

Nu ska jag bara sitta här och kika runt på internett innan det bär av till svärisarna på middag! Ha en bra söndag!