Tacopaj



Deg
2½dl Vetemjöl
125g Smör
2-3msk Vatten

Fyllning
400g Nötfärs
1klick smör
1 påse Tacokrydda
1dl Vatten
2dl Creme fraiche Paprika-chilli
1 Stor skivad tomat
2-3dl riven ost

Tillagning,
Blanda mjöl och smör till en grynig massa, Tillsätt vatten och arbeta snabbt ihop till en deg. Kavla ut degen mellan två bakplåtspapper och tryck därefter ut den i en normalstor pajform, låt vila i kylskåpet minst 30min. Sätt ugnen på 225grader. Förgrädda pajskalet i 10min. Bryn färsen i lite matfett, tillsätt tacokrydda och vatten och rör om. Låt sjuda på svag värme i 10-15min. Lägg färsen i pajskalet, bred över creme fraichen, fördela tomatskivorna och strö sist över osten. Grädde pajen i 10-15min tills den fått en fin färg. Fääärdigt, servera med sallad!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR