Måndag - helgen.

Varning för lång text :P

Hej!

Jag satt här och började skriva ett inlägg igår men jag orkade inte :P haha var så trött.

Men som sagt så var vi ju i sthlm i helgen, vi bilade ner på torsdag vid 5tiden. Vi stannade på en fikaplats efter vägen och åt baguetterna som jag hade gjort :) sedan vidare till sthlm. Tror vi var framme runt 22 nångång. När vi kom hem till F´s tremänning Jocke och hans tjej sandra så fick vi rabarberpaj och vaniljsås på en gång ;P. Vi satt uppe ett bra tag och surrade och spelade mariocart :P. På Fredagen var det ju igentligen tänkt att vi skulle in till sthlm men vi tog Farsta centrum istället, det låg bara 10minuter hemmifrån dom så dit kunde vi ju ta bil, väldigt skönt! Det är ju egentligen samma butiker som vi har hemma så jag hittade inte så mycket, köpte en mascara och ett hårbandsgrejjs, sedan även en ögonbrynspenna eftersom det var det ända jag hade lyckats glömma hemma. Vi käkade även lunch på burger king där och sedan hem för att slöa lite och byta om innan vi mötte upp Jockes syrra (F´s andra tremänning) och åkte in till Söder där dom hade bokat bord på restaurang Stekpannan, men vi åkte in lite tidiagre så vi skulle hinna med en cider på ett annat ställe innan ;) sedan mot stekpanna, väldigt god mat.. jag åt getost och tomatsallad till förrätt och grillmix med potatisgratäng till varmrätt. F åt vitlöksbröd med tzatsiki till förrätt och pasta med oxfile till varmrätt. När vi kände oss färdiga gick vi in mot stan, ner på gamla stan och satt oss på en irlänsk pub och drack cider, sedan vidare till ett annat ställe för ännu en cider innan vi åkte hem. När vi kom hem tog vi fram massa chips och popcorn och spelade lite mariocart och nått annat roligt spel på wii innan det var hockey.., då gick jag och la mig :P Var i säng vid 2tiden. 
Lördag, vi klev upp och käkade frukost och sedan gick vi ner till Jockes mamma och pappa som bodde i närheten och fikade en massa där och sedan gick vi till pendeltåget därifrån och åkte in till stan, hör och häpna.. jag köpte ingenting! haha. Men som sagt.. man går ju egentligen på samma affärer.. dom som vi inte har, har man ju ändå inte råd att handla i :P. men det var kul att gå runt och titta iallafall. mycket folk. Sedan åkte vi hem igen och började laga mat, tacos blev det och när vi hade ätit hann vi vila en liten stund innan vi skulle åka mot arlanda.. hela resan gick ju ut på att vi skulle hämta F´s föräldrar på flyget. Vi hämtade dom vid 19.30 och sedan blev det även en fika paus i skutskär hos deras släktingar. efter det blev det rakavägen hem, ett litet stopp på Mcdonalds i stan där vi fick varsin cheeseburgare och dricka som vi tog med hem till F´s mamma och pappa där vi åt dom och sedan åkte vi hem till oss och la oss, så himla skönt att sova i sin egen säng! vi åkte från sthlm vid 7 och var hemma 1på natten på ön, vi var isäng efter 2 nångång ;). Mycket trevlig helg och skönt att komma bort, men också skönt att komma hem :) Känns som att jag får ta en sväng på birsta med pengarna som jag inte gjorde av med :P.

Blev inte mycket bilder heller men
Här är iallafall våra goda baguetter med kyckling och currygegga :)

Min älskling mumsar i sig :)

Här tog vi en cider innan maten..

Sthlm by night!

justja.. 1 ända kändis såg vi.. Helge skoog! haha från parlamentet och han är ju även rösten i halv åtta hos mig! ;P





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR