Måndag

Heej!

Då var det ny vecka och vi har skola mån-tor! Men det är dock en väldigt spännande vecka. Vi har hela veckan uppe på sjukhuset, på KTC (Kliniskt träningscenter). Jag har bilen hela veckan så imorse vid 10 hämtade jag upp mina härliga klasskamrater Kicki, Malin och Isabell. Idag hade vi genomgång av den nya kursen som är medicinsk vetenskap och sedan hade vi venprovtagning. Jag var verkligen jättenervös inför detta och när jag klev in i rummet där vi skulle öva så började nästan gråta för där låg det 5 låtsas armar och såg allmänt äckliga ut :P. Men det blev snabbt bättre och när jag väl fick prova att sticka så var det jätte roligt! Vi fick en varsin remiss och skulle ta prover utifrån den. Jag fick blod direkt på alla mina försök! Haha nöjd :P. På lunchen åkte jag och Kicki hem hit och käkade och gick ut med embla. Imorrn ska vi prova på injektionsgivning och HLR, och massa annat spännande i veckan. Ibland är det så roligt att gå i skolan, speciellt det här programmet :D

Vi har ätit middag för ett tag sedan och ska snart ut med embla, tror vi skulle vänta tills Jonas hör av sig så vi kunde gå ut med han och lukas (hunden). Sedan blir det ensam mamma söker och lite kvällsfika. Ha en trevlig kväll! :)

Här sticker jag i den läskiga låtsas armen!






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR