Söndag, första advent 2011

Jaha, då var det första advent igen. Snart är det julafton! Och vi har ju faktiskt också väldigt passande fått första snön idag, det gillar jag inte lika mycket. Jag tycker att det är mysig att sitta inne och se den vita snön ute men att gå ut i snöstorm för att embla ska kissa och det är kallt eller blasskigt så ja, så länge jag får beundra från insidan är det bra ;).

Igår var det ju fest hos kicki. Jag kom dit vid halv 7 och då fick vänta på några till från klassen innan vi kunde hugga in på maten, tacos blev det såklart. Och gott var det! Sedan tog vi fram cider och en massa spel och det var mycket surrande och skratt och ja, vi hade himla trevligt :). Klockan blev som vanligt sent innan vi kom att vi skulle på krogen. Den blev 00.30 och då kände jag inte att det var värt det så F och embla fick komma och möta mig så jag gick hem.

Imorse vaknade vi vid 10 för att danne ringde.. sedan låg vi kvar i sängen och tittade på ett avsnitt av 112 på liv och död ( ett av våra favvo program ;P ). Och sedan klev vi upp och fikade och sedan blev det en sväng till birsta. Jag köpte 2 par nya skor! Ett par som jag ska ha till att bara dra på mig när jag ska ut med embla och sånt och ett par nya vinterstövlar/varjedags-sko. Sedan var vi på maxi och handlade lite till middagen och ikväll när vi ska adventsmys med grabbarna. Middagen står just nu på spisen, det blir porterstek ikväll! Det är första gången jag gör det och ska bli spännande och se om jag lyckas! Det är en av F´s favvo rätter, och min med! Och det är så himla gott med riktig mat :) Och sedan ikväll kommer danne och tingen och vi ska kolla på baksmällan 2 och ha lite adventsmys med glögg och pepparkakor med blåmögelost på! Gott!

Haha, kollade tillbaks i bloggen vad vi gjorde förra året på första advent.. birsta och ica maxi! haha!

Bilder från gårdagen kommer nån dag här i veckan och lyckas jag med maten kommer det senare kanske ;) Ha nu en mysig första advent! :)





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR