Tisdag

Ännu en dag i skolan har gått, idag gick vi mellan 8.15 - 12.00. Skön dag och väldigt intressanta föreläsningar som beroendelära och Depression som även innehöll Mani och suicid(självmord). Våra lärare är ju sjuksköterskor och har jobbat inom vård både på sjukhus och psyken så vi får höra en massa fall dom har varit med om. Väldigt seriösa föreläsningar med en speciell stämning i rummet. Som sagt, mycket intressant.

Efter sista föreläsningen gick jag och kicki och lånade böcker(hoppas mina kommer imorrn!) så vi ska kunna jobba med våran första uppgift som är ett patientfall. Många bollar i luften just nu, mycket att göra på en gång och samtidigt, jag igentligen ingen lust alls att jobba på Mcdonalds just nu men jag ska väl bara vara glad för det igentligen.

Nu ska jag ta en prommis med embla och sedan stoppa i mig lite lunch och sedan ska jag dyka ner i boken!

Denna bok ska jag läsa lite senare, detta är även en av dom som är påväg hem till mig, vill ha min egen! Då ska jag läsa hela boken, nu läser jag bara om en sjukdom som våran patient har. Boken är på 700sidor! och kostar.. 700kroner! ;)





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR