Måndag

Hejhej.

Uppe med tuppen, eller inte riktigt.. klockan är ju 10 :P. Men jag var uppe vid 9 eftersom vi har hemtenta-vecka. Tentan ska komma ut på internett vid 8 men den har fortfarande inte kommit ut.. så vi hoppas att det ordnar sig snart så man kan börja, vill börja och kanske ha den gjord så fort som möjligt!

Jag har lite ont i halsen idag, så typiskt.. det är ju gratisvecka på friskis så jag tänkte att jag kunde följa med F men det går ju inte om jag är sjuk.. tråkigt. Men jag vägde mig imorse iallafall och den visade -0,2. Det är ju himla lite men det är ju ner iallafall. Och med tanke på allt jag har ätit i helgen(vi har hunnit med 2godispåsar ;P.. och en massa annat!) så är jag ändå nöjd med det :)

Jag tänkte berätta om lördagen. Eller först fredagen, jag och F bakade i fredagskväll, som skulle bli efterrätten till lördagen men jag blev absolut inte nöjd med den så jag kände att det var bara att göra nånting annat. Så i lördags stog vi som sagt i köket mellan 13.30-18. Helt slut efter det :P. Men iallafall så när mamma,per och svärisarna kom så fick dom en fördrink och sen satt dom och surrade en stund i vardagsrummet och sedan var det dags att käka. Det blev kräftsoppa med kräftstjärtar i och en bit baguett till förrätt. Till varmrätt blev det fläskfile som vi hade fyllt med svamp och lök och lindat bacon runt, potatisgratäng(hemmagjord såklart), sherrysås och sallad. Till efterrätt blev det hallon och daim-semifreddo, det är som glass. Med ett havreflarn till. Allting var väldigt uppskattat och ja,det blev faktikst bra :) Så vi var nöjd och gästerna också. Klockan var runt 0.30 när dom åkte och då ställde vi oss och diskade och plockade undan så slapp vi det på söndagmorgon. Tack för den kvällen alla inblandade :) ♥

Vi hade tillochmed köpt nya tallrikar, men vi hade inte sex likadana så vi var ju nästan tvungna att köpa nytt :P





Vi fick blommor,vasen och vin :)



Jennie ♥ - i det andliga/mediala och det fotografiska

hej! vill du ha en mer personligare bloggdesign?

kram


Blogg: http://jennsiii.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR