Måndag

Hejhej.
 
Då var det måndag igen då. Allt födelsedagsfirande är över för detta år för våran del. I fredags firade vi våra födelsedagar med go´middag här hemma som bestog av förrätt och varmfätt (och godis som efterrätt ; P). En enkel toastskagen till förrätt och en fläskfilegryta med pasta och sallad till varmrätt. Mycket gott. 
 
I lördags var det bara att hoppa upp ur sängen och börja fixa med allt fika. Spritsa minicupcakes och göra tårtan. Allt tar sån himla mycket mer tid än vad man tror så det blev stressigt men allt var färdigt till gästerna kom. Min mamma, per, F´s mamma, pappa, syster, mormor, morfar, farmor, moster + man och kusin kom vid 1. Vi fikade och surrade, öppnade lite paket och hade det trevligt. Tack för alla fina presenter! På kvällen blev det kinamat innan jag gick upp till fia och spelade spel och drack en smirre med hon och några kompisar till henne, fick en present också, tack för den och en trevlig kväll! : )
 
Igår var det söndag och då var det dags att fira F´s farfar som egentligen fyller år idag. Då var det jag, F, hans syster, mamma, pappa, moster+man, kusiner+fru+barn, 2 kusiner till. Vi alla träffades på Jops restaurang och åt en god middag, jag åt whiskeymarinerad oxfile med potatisgratäng, gottgott! När vi kom hem kom pappa och julius och fikade och jag fick lite presenter, tack! När de hade åkt hem blev det en lugn kväll i soffan med godis, popcorn och lite vin!
 
Känns som att det har varit fullrulle hela helgen, men det är kul när det händer saker. Nu i veckan har jag ingen skola, dock har vi ju rapporter att skriva men de passade jag faktiskt på att göra färdig nu på morgonen! skönt! Så nu är jag ledig resten av veckan, har lite böcker jag ska lämna igen på skolan annars tänkte jag ägna min tid åt vardagsrummet. Jag har fortfarande tomma väggar här i vardagsrummet och jag kan inte bestämma vad jag ska ha på dom! Försöker hitta insperation på internett men faktiskt, ingenting har fallit mig i smaken så där fantastiskt som man vill. Så vi får se vad det blir, ska nog kunna hitta på nått : ). Ha det fint nu så hörs vi!
 
Lite bilder från helgen, blandat från mobilen och kameran.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tårtan jag gjorde har jag fått mycket beröm för, superkul! Jag gjorde en likadan förra året men hann aldrig ta någon bild då. Nu ser ni dock att den inte blev lika fin runt om så ovanpå. Det är för att jag inte kom åt på sidorna pågrund av tårtfatet, men det gjorde ingenting tycker jag.
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR