Mulen tisdag och jambalaya

Hej på er,
 
Kom precis hem från praktiken. Idag har jag bland annat varit med när några i personalen var på handledning och sen har dagen flutit på som vanligt. Annars har vi väldigt grått och trist väder här idag.. regnar gör det också, men just nu är det väl bara bra så att vi får bort snön, men alltid trist med regn ändå. 
 
Igår kockade jag ihop Jambalaya till middag. Har gjort det nån gång förut också. Det är gott tycker jag och kul för att man kan ju ha lite vad man vill, det man själv tycker om. Det är också väldigt enkelt och går hyffsat snabbt. Men den jag gjorde igår innehöll;
 
  • 1 Gul lök
  • 1 Röd lök
  • Vitlök
  • 3st kryddkorvar, tex chorizo. 
  • Några champinjoner.
  • 3dl ris
  • 1 burk krossade tomater
  • En skvätt vitt vin
  • Salt, peppar, cayenepeppar.
 
Koka riset så att det är färdigt. Fräs korven och all lök, sedan i med champinjonerna. Ner med en skvätt vin och låt det koka ner, krydda och häll i krossade tomater. Låt det nu koka en stund och krydda mer efter smak. Lycka till!
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR