Söndag

Igår var vi som sagt på roadtrip, strax före 9 hämtade Sebbe och Dessi oss. Målet var Östersund och hälsa på mormor och Lasse. På vägen stannade vi också och tände ett ljus för våran gammel-mormor. Vi kom upp dit strax efter 12, det är ju ändå nästan 19 mil dit. Då fick vi lunch.. Stekt potatis, prinskorv, bacon, ägg, tomat och lite olika bröd! Som alltid hos mormor känns det som att käka på hotell, gott! En kaffe på det sedan for vi in till stan för att kolla i lite affärer och även en snabb fika. Sedan for vi hem till dom och dom började med maten. Min bror jobbar ju i chark och har ett intresse för kött så han hade tagit med sig Entrecot och Rostas. Till det blev det klyftpotatis, sparris, ugnsbakade rödbetor, pepparsås och beasås. Och det var så gott! Herregud vad vi åt! haha. Innan det fick vi också en lätt och god sallad som förrätt. Efteråt blev det citron/passionfrukt-sorbet med hallonsås och kaffe. När klockan närmade sig 21.30 började vi röra oss hemmåt, tar ju som sagt ändå 2timmar. Vi hade iallafall en väldigt trevlig dag, mysig kväll och mycket god middag! Vi var alla överens om att det måste vi göra om!
 
Idag är det söndag och en lat sådan. F är och hänger med carlgren men innan det dammsög han och skrurade toan så jag behövde inte göra nånting. Jag har suttit och läst lite i boken som vi har tenta på här i veckan. Sedan tog jag mig en skål med glass och kolasås och annars har jag mest suttit och kikat runt på internett. Vi skulle göra lasagne till middag men nyss fick jag ett sms att F köper med sig kina-mat istället, han var så hungrig. Annars ikväll blir det soff-läge. Fram med godisskålen och kanske nån film. 
 
Hoppas alla har haft en bra helg : )
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR