23 mars 2015

Då var helgen förbi och måndag förmiddag är här. Vi hade så lyxigt och hade F hemma från Onsdag tills imorse då han åkte på jobbet. Och veckan och helgen har bjudit på lite allt möjligt.
 
Vi har äntligen köpt en utemöbel till balkongen så där har vi suttit och ätit frukost, då har vi väntat på solen + att vi har ett extra element där för lite extra värme :) Men det behöver fortfarande "piffas" till där ute. Vi har varit ute och promenerat på Alnö och fikat smörgåstårta hos svärföräldrarna. Milian har varit hos mormor medans jag och F varit ute och ätit middag på stan med danne, tobbe, emma och kaggen. Efter middagen åkte vi och hämtade Milian och alla åkte hem till oss och tittade på premiären av nya Beck. Jag har hängt med Fia en stund och sedan kom svärföräldrarna hit och åt lite paj och myste på med Milian eftersom han inte var vaken under hela tiden vi var hos de dagen innan.
 
Här i veckan var vi också på första omgången babysim. F var med och vi mötte upp en tjej ur mammagruppen som hade varit på info-träffen så vi skulle hitta rätt och allt. Jag missade den info-träffen eftersom Milian fick sprutor samtidigt som den träffen var. Babysimmet var väldigt mysigt och roligt. Vi sprattlade runt i vattnet, bubblade framför bebisen och sjöng lite olika sånger. Milian verkade ganska nöjd och tyckte att det var färdigbadat precis när det var färdigbadat, så det var väldigt lagom. 
 
Just nu ligger min lilla kille och sover på balkongen. Vi har köpt en baby-vakt så jag provar den nu. Det känns lite konstigt att lita på en elektronisk grej när det gäller mitt barn, så jag har även dörren öppen lite så att jag skulle höra han så om nu denna vaktgrej inte skulle funka. Men det blir nog bättre med tilliten till vakten när jag har provat den lite. 
 
 
 
Framöver tänkte jag skriva ett inlägg om graviditet/förlossning och även ett om hur jag upplever mammalivet, så håll utkik efter det :) Nu ska jag ta mig en kopp te.
 
  





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR